The Imaging Days krijgt vervolg

TID2014_Studio317.09.2014 – Het jingle- en vormgevingsevenement The Imaging Days krijgt een tweede editie. Op 5 en 6 oktober 2015 staat het gepland in opnieuw De Lichtfabriek in Haarlem. En da’s een groot succes te noemen voor organisator Anthony Timmers van Capital of Media. De eerste keer was het evenement op maandag 8 en dinsdag 9 september, en blijkens de foto’s was ’toute’ Jingleland aanwezig. Jinglemakers, jinglegebruikers, jinglefans, en jinglebestellers. Jingleproducent Reelworld was zogeheten Premium Partner, evenals Wise Buddah. Jingleweb was mediapartner van The Imaging Days. Wij brachten ter gelegenheid daarvan ’s wereld eerste Jingle Canon uit, die inmiddels vele honderden keren is beluisterd via Soundcloud. wat ons betreft volgens jaar een leuke jingle-gimmick. Welke? Daar gaan we fijn eens pakweg 300 dagen over nadenken. En als je suggesties hebt, laat het ons weten.

The Rocketeers: radioliedjes voor 538

538 Rocketeers16.09.2014 – Het gebeurt regelmatig dat een radiostation naast algemene zenderjingles ook aparte programmajingles laat maken, ook bij een andere producent dan de ‘vaste’ leverancier. In dit geval heeft het jinglebedrijf The Rocketeers (en niet ‘vaste leverancier’ Reelworld) jingles mogen maken voor een aantal 538-jocks: Ruud de Wild (programma Ruuddewild.nl), Frank Dane (Frank & vrijdag show) en Daniel & Ivo ( de avondploeg). Leuke, bewerkelijke en soms zelfs komische jingles, uitstekend passend bij de functie. The Rocketeers noemen ze 538 drivetime & personality jingles, of in gewone mensen-taal (zoals ze zelf zeggen) radioliedjes. Vooral de Frank en vrijdagshow-cuts en de jingles voor Ruud hebben prachtige blazers en klinken geweldig. En omdat het logo is beschermd bevatten de liedjes natuurlijk niet het overbekende 538-audiologo. Maar dat maakt ze minder minder leuk. Eigenlijk zijn het allemaal lange show-openers en show-closers.
Check ze hier.

JAM en jingles fan in hart en nieren

JAM fan

14.09.2014 – Deze man, Dave Nightingale uit het Britse Sheffield. is een JAM en jingles fan in hart en nieren. Hij is niet alleen presentator bij Hull Kingston Radio, maakt vind het ook leuk om in zijn auto jingles uit volle borst mee te zingen. Nou doen wij dat ook, maar Dave zet er een videocamera op. Kijk, en dan kom je op Jingleweb! Met dank aan JAM-baas Jon Wolfert, die video video op zijn JAM Facebook pagina zette.

Het nadenkmuziekje van Will wil wel

luikinga, wat doe je da12.09.2014 – Voor mensen die met de gewone dingen in het leven bezig zijn, is dit bericht ongeschikt. Voor freaks als wij is het wel leuk: het nadenkmuziekje van Will wil wel is gevonden. Will wil wel, het radioprogramma waarmee Will Luikinga op Radio Veronica ‘wereldberoemd in Nederland’ werd. In Het Tunesboek konden wij al melden dat de nadenkmuziek (dus NIET de tune) “Old McDonald” heet en de uitvoerende onbekend is. Jingleweb-fan Henk uit Limburg ging op speurtocht en kwam er via een forum achter dat het de tune van de TV serie Roger Ramjet (uit de jaren zestig) zou zijn. Dat was niet het juiste antwoord, maar bracht hem wel in de juiste richting en na nog wat verder zoeken vond hij het enige echte juiste antwoord. Het nadenkmuziekje heet Yankee Doodle en is een patriottisch lied, in de tuneversie uitgevoerd door Morton Gould and his Symphonic Band. Staat HIER. En wie een wat krijgshaftiger versie wil horen, luistert hier. Bedankt, Henk! Leuke hoes ook wel….
PS: Het staande slot van deze muziek is ook gebruikt in een WWW-promo.

Update jinglepakket RTV Drenthe

Zangsessie Top Format 2014 2Jingletrio zomer 201411.09.2014 – In juli en augustus is er hard gewerkt aan een update van het jinglepakket voor Radio en TV Drenthe, meldt ons Drenthe-vormgevingsman Sjoerd Looijenga. De opdracht voor jinglebedrijf Top Format was even moeilijk als simpel ; voortborduren op het bestaande audiologo (sinds 2010 op zender) en daar een moderne sound aan toevoegen. In Haarlem hebben ze ’t met ‘vriendelijke frisheid’ omschreven. De jingles zijn ingespeeld door o.a. de blazers van de Jay-Horns, Peter Muller (gitaren) en Sem Christoffel (bass). Het zangkoor bestond uit ‘Drentse stem’ Martije Lubbers, Natasja den Toorn en Lodewijk van Gorp, v.l.n.r. op de foto’s. Namens RTV Drenthe was Sjoerd Looijenga samen met Top Format’s Roderick Schüssel verantwoordelijk voor de productie. Slogan van de jingles: altijd in de buurt. En zo is het. Een korte audiomontage hoor je hier. Bedankt, Sjoerd!