Bij Brandy is nieuws te rapen

28.03.2008 – Brandy in België meldt dat er de voorbije maanden “nogal wat nieuws te rapen was.” Zo zijn in januari nieuwe jingles geleverd aan Radio Donna (het Love It pakket met 12 cuts) en aan Q-music in Nederland. Ook de nieuwe vormgeving voor Ruuddewild.nl en Jeroen Van Inkel zijn in Brussel geproduceerd. Intussen kregen ook 4FM, Radio 2 (B) en VivaCité updates van hun antenneaankleding, zoals dat in België zo mooi heet. Verder is er een nieuwe lading powerintro’s afgeleverd, stations-jingles voor in intro’s van platen. Brandy is van oorsprong een consultancy agency, maar positioneert zich ook meer als jingleproducent. De mediaconsultants en audioproducers van Brandy hebben hun intrek genomen in een gerenoveerd studiogebouw in Brussel. De vier studio’s zijn up and running, het kantoorgebouw is nog (tot eind juni) een bouwwerf. En het creatieve team van Brandy is fors uitgebreid. (BR)

Brasseur dendert nog steeds maar deur

01.03.2008 – De Belgische organist André Brasseur heeft vele radiotunes op zijn naam staan. Daarom wijzen wij je graag op de nieuwe CD “The best of André Brasseur”, en op een recensie die daarover is verschenen op de site van Radiovisie in België, bijna alles wat er op de CD te vinden is, haalde wel een één of ander programma op de radio in de jaren zestig en jaren zeventig. Voor wie van muziek op een Hammond-orgel houdt (schaam u er niet voor, het is tegenwoordig weer helemaal in) komt volledig aan z’n trekken.  (BR).

Top Format; druk druk, stress, stress

01.03. 2008 – Jingleproducent Top Format in Haarlem heeft het druk gehad in het mooie burgemeesterspand aan het Wilhelminapark (zie foto) door veel custom- en resing klussen voor klanten in Nederland en ver daarbuiten.Radio One is zonder twijfel de opvallendste; één van de eerste stations in Libanon. Sinds de start in 1983, met programma’s met vooral Engelse muziek, is Radio One zeer onderscheidend in Libanon. De website haalt meer dan 5000 hits per dag. De grote toewijding aan kwaliteit en de vastberadenheid om te voldoen aan de wensen van luisteraars maken Radio One het meest succesvolle radiostation in het Midden-Oosten.

Radio West – gewoon weer in Nederland – heeft format en alle programma’s vernieuwd.  Dieuwertje Blok doet er nu een nieuw ochtendprogramma. Top Format creëerde het nieuwe imago van het station, gebaseerd op de bekende AC serie ‘Coast’. Het pakket bevat programma jingles, personality- en natuurlijk algemene zender jngles plus nieuws- en service cuts. Slogan: Altijd dichterbij voor Zuid Holland.
Andere recente klanten / pakketten van Top Format: • Custom Hot AC-jingles (pop, rock en rhythmic) voor VLR in Denemarken • Custom CHR-jingles (pop, rock) voor Radio Nova in Finland • Custom CHR-jingles (pop) voor Pure Pop Radio in Nederland • Custom nieuws vormgeving voor Kossuth (onderdeel van de Hongaarse staatsradio) • AC jingles voor Radio 2 in België • Custom AC-jingles (pop en rock) voor Antenne Steiermark in Oostenrijk • CHR-jingles voor Radio Veronica’s ochtendshow in Nederland. (BR)

Gong naar Music & Images

27.02. 2008 – Het Duitse radiostation Radio Gong heeft Music & Images in Hilversum haar nieuwe jingles laten maken. Het gaat om een resing van het pakket “Y-100 Miami” van N2 Effect. Voor het uiteindelijke pakket zijn de weather en travel cuts custom gemaakt. Het koor bestond deels uit de originele Amerikaanse vocalisten en deels uit Duitse jinglezangers

Reelworld bij UN Kosovo te horen

02.02.2008 – ReelWorld Europe in Hilversum heeft twee buitenlandse klanten van nieuwe jingles kunnen voorzien. Het pakket WKTU 2005 is vanaf nu ook te horen op Radio Ophelia in Kosovo. Dat is een radio netwerk van de United Nations Mission in Kosovo (UNMIK). Het is een 24 uurs muziek- en nieuwsstation. De naam betekent ‘love all’. Bij ons zijn de jingles on-air op SLAM! FM. Hit FM in Denemarken heeft een nieuw jasje, want de zender heeft een marketing makeover ondergaan. Het Top 40 station koos voor de nieuwe jingles van KIIS in Los Angeles, die een ijzersterk logo in zich hebben. Music Director Jan Jensen (nee, geen artiestennaam) vindt de jingles “unlike anything we have ever heard”. (BR)