JAM: drie jingles voor de prijs van twee
10.06.2010 – Het zomert, in het bedrijfsleven geldt dan de slagzin: vrouwen bloot, handel dood. JAM in Dallas heeft een ‘summer save’. Wie een pakket van 15 jingles bestelt, hoeft er slechts tien af te rekenen. Een gehele discount van twintig procent kan ook. “Since so many clients take a vacation (or at least a deep breath) at this time of year, there’s always more session time available in our studios. This year we’re offering you a way to take advantage of the season, and get a great deal on new JAM jingles for your stations. The JAM Summer Sale 2010 begins on the first day of summer!”, schrijft Jon Wolfert, president of JAM, aan zijn klanten. Oh ja – die twintig procent geldt ook voor alle collector CD’s. Wat jammer dat de euro zo laag staat ten opzichte van de dollar.
Jingles à la France
TV leaders maken: ook een vak apart
06.06.2010 – Jingles maken is een vak apart. Maar ook het maken van TV leaders voor zenders of programma’s vereist speciale vaardigheden. Red Bee Media is zo’n beetje het grootste bedrijf in west Europa dat hierin is gespecialiseerd. Vandaar dat we op hier op Jingleweb even aandacht aan geven. Red Bee maakte vroeger deel uit van de BBC, en is onder meer daarom nog altijd gevestigd op het omroepcentrum in west London.
“Allemaal kleine hitjes uit Geldrop”
04.06.2010 – “Wat is de overeenkomst tussen de luisteraars van Skaga FM in Denemarken, Radio Regenbogen in Duitsland en Radio Genova Sound in Italië? Als zij afstemmen op hun favoriete station, horen de luisteraars tussen de muziek en aankondigingen door jingles die gemaakt zijn in … Geldrop.” Met die tekst staat er vandaag een leuk artikel in het Eindhovens Dagblad over Pors Impact Creative, de kleine maar fijne jingleproducent in het Brabantse Geldrop. “Daar, aan de Rietstraat naast een snackbar, zit studio Pors Impact Creative. Eigenaren Henrie (47) en Ellen (45) Pors componeren en produceren daar met inmiddels zes medewerkers jingles en muziek voor reclamespotjes op radio en tv. Sinds 1988 is het uitgegroeid tot één van de drie grootste producenten in Europa van herkenningsmuziekjes”, schijft de krant Er is ook een korte video gemaakt over het bedrijf.