
PURE Jingles produceert voor RTL2 en NRJ

14.09.2011 – Keizerstad Radio in Nijmegen geeft er morgen definitief de brui aan. Het station maakt op 16 september de doorstart als Radio Oranje. Daarmee valt he
t doek voor een radiolegende, die in september 1982 enthousiast met uitzenden begon. Net als Radio Unique in Amsterdam, Atlantis in Rotterdam of Hofstad in Den Haag begonnen de stations uit onvrede met het matige gehalte van popzender Hilversum III. Keizerstad zond uit vanuit de Landkhorstflat, ten zuidoosten van het centrum. Zodra de Radio Controle Dienst een zender had ingeladen kwam een ander alweer in de lucht. Maar in 1989 verloor Keizerstad de strijd. Het jaar erop waren ze er weer, als legale zender. Bij Keizerstad waren ze dol op jingles. Ze hadden een gelukkige hand van kiezen, zegt Ren Groot, van
jinglefirma Top Format. De DJ’s gingen zelfs naar de NAB conferenties in Las Vegas of Dallas om de nieuwste radiosnufjes uit Amerika te zien. Eerst kozen ze het beste van Tanner, toen Top Format met JAM begon pakten ze ook de pakketten van de bovenste plank – neem het pakketje ‘KZZP’ alleen al, waarop perfect passende teksten werden ingezongen als ‘Kies Keizerstad, een klasse apart”. LUISTER naar een compilatie van wat Keizerstad te bieden had.
13.09.2011 – Pure jingles (een onderafdeling van VHU Europe in Hilversum) heeft een vernieuwde site met een aardige video erop – onder meer voor de jingles die ze vanuit Hilversum voor het Franse NRJ maakten – in beeld komt een dame die zeer zeker geen “head for radio ‘ heeft – die opmerking is pas te begrijpen wie haar ziet….. Ook zijn er voorbeelden van het laatste jingle- en productiewerk. LEUK.
12.09-2011 – Sinds dit weekend is het geluidsniveau van reclameblokken op de Nederlandse TV aan een maximum gebonden. Een speciale techniek zorgt ervoor dat de kijker de commercials en spots niet als ‘harder’ ervaart dan de rest van de programma’s. Tegelijkertijd stappen de makers en zenders over op HD TV (High Definition). De reclame- en zenderspots zijn verder vanaf nu ook in meer-kanaals audio, waardoor surround effect mogelijk is. Nederland loopt hiermee voorop in commercial-en promoland in Europa. De minder luide reclameblokken zijn het gevolg van afspraken tussen de zender van de Publieke Omroep, RTL, SBS en de kleine zenders. Dit alles onder leiding van de SPOT.