Ook On the sly komt met outro’s

17.07.2019 – Ook jinglebedrijf On the sly in London heeft – samen met TM in Dallas – outro’s geproduceerd. Gezongen jingles op de uitro van een plaat.
Intro’s bestonden al decennia lang bij alle jinglemakers, maar het duurde tot 2015 eer Brandy in België de primeur had met outro’s. Als je een jingle in het uitro van een plaat hebt en daarna een nieuwe plaat start, is de muziekflow op een station groter/beter.
On the sly is een jinglebedrijf dat haar jingles op de Amerikaanse markt verkoopt via TM Studio’s .

Still uit demo On the sly – outro’s

De outro’s van On the sly zijn vervat in een demo, uiteraard On the sly genaamd, wat zoals als ‘stiekem’ betekent. Het zegt iets over the sneaky manier waarop jingles als outro’s en intro’s in platen zijn verwerkt en zich in je oren en geheugen binnendringen.
Er bestond al een On the sly intro’s, daar is dus nu de versie On the sly outro’s bij gekomen.
In de nieuwe demo zijn de jingles gemaakt voor de radiostations Live 95.5 Portland, KFM 98.1 Shanghai, en voor CHUM in Toronto, Canada.
Bijzonder is verder dat van beide demo’s ook video-versies zijn vervaardigd.

Foto: CHUM Toronto –
bron The World of Gord

3FM jingle mix kwis

15.07.2019 – 3FM-DJ Sander Hoogendoorn heeft vandaag een jingle-versie van zijn werkdagelijkse 10-minuten-mix online gezet. De mix bevat 4 platen waarop 3FM-jingles zijn gemaakt. Een soort 3FM jingle mix kwis dus. Eén oplossing kunnen we alvast geven door je door te verwijzen naar dit eerdere bericht van Jingleweb. Wie het afgelopen jaar vaker naar 3FM heeft geluisterd weet ook de 3 andere antwoorden te geven. Doe hier mee.

Al sinds 2 november 2018 maakt Sander elke dag een 10-minuten-mix. In editie 1 zat muziek van N.E.R.D., Nelly, J. Balvin en Kendrick Lamar.
Het programma Sanders Vriendenteam is er elke werkdag van 06.00 tot 10.00 uur op 3FM.

De nieuwe 538 jingles: altijd een tree hoger

11.07.2019 – Radio 538 slaagt er toch elke keer weer in om haar jingles nóg actueler en urgenter te laten klinken. De antenne voor nieuwe muziek én nieuwe jingles is hoorbaar goed gericht bij 538. Dat is goed te horen in de 5 nieuwe zomerjingles, opnieuw gemaakt door Wise Buddah in London. En ze hebben er in London ook nog een heuse demo van gemaakt, met een passende zomerplaat bij elke zomerjingle. Radio = 538 heet nu Zomer = 538. Treffender kan bijna niet. Luister hier naar de demo óf de losse cuts.

Sid Ramin, de Top 40 tunemaker is overleden

08.07.2019 – Sid Ramin, de componist van de beroemde Top 40 tune (een bewerking van Leroy Anderson’s Blue Tango) is overleden, hij is ruim 100 jaar geworden. Op Jingleweb besteedden we in mei nog aandacht aan hem toen hij 100 jaar en 100 dagen oud was geworden. Veel levensdagen heeft hij daar niet meer aan weten toe te voegen: Sid overleed op 1 juli. Hij werd als Sidney Norton Ramin geboren op 22 januari 1919 in Boston. Hij vertelt HIER over z’n carrière. In Amerika wordt hij vooral geëerd als arrangeur van Bernstein’s West Side Story. Bovendien maakte hij naam als componist van reclamedeuntjes die bij veel Amerikanen nog als een kleefmijn aan de hersenlobben zitten: Come Alive, you’re in the Pepsi Generation bijvoorbeeld, Hertz put’s you in the driver seat en voor vliegmaatschappij TWA. Voor Pepsi’s Diet Coke componeerde hij ‘Music to watch girls by”, een hit in de vertolking van de Bob Crewe Generation, en hier in Nederland de tune van Annette van Trigt’s Kletskop bij Veronica. Ja, zo klein is het wereldje van de tune.
En dankzij lezer Nico Huijg kunnen we nu ook de Hertz commercial laten horen. Bedankt, Nico.

Ad Roland verering?

25.06.2019 – De radioliefhebbers weten het vast en zeker wel, hoe Ad Roland in de jaren negentig een held werd bij de directies van de nieuwe commerciële zenders in Duitsland. Ze kregen daar overal een vergunning, maar ze wisten zelf van toeten noch blazen (Google vertaalt dat met: ,,Von Tuten und Blasen keine Ahnung haben”- maar volgens ons bestaat het hele spreekwoord in Duitsland niet). Ad leidde nieuwe Fernsprechers op in zijn bedrijf vol studios in Hilversum, programmeerde de nieuwe zenders en vroeg een Deutschmark voor elke nieuwe luisteraar die ze er dankzij z’n bemoeiingen bij kregen. Jazeker, daar liep Ad aardig mee binnen. Dat de verering er groot was, is overduidelijk, maar is er inmiddels zelfs een Roland-radio van gekomen? (We zagen ‘m in de buurt van Bremen, en U heeft volkomen gelijk. We hadden de autoradio wel even mogen afstoffen voor deze foto werd gemaakt).