Okkie Huysdens overleden

Okkie Huysdens

10.09.2014 – Door de Jingle Canon kwam het er even niet van, maar toch willen we op deze plaats nog even melding maken van het overlijden van Okkie Huysdens, afgelopen zaterdag 6 september. Toetsenist en zanger, en onder meer bekend vanwege zijn ‘aktiejingles’ voor Veronica, ingezongen in 1974 samen met de gezusters Paay (“Veronica blijft als u wilt, als u wilt”).
Okkie (eigenlijk Henk) Huysdens zat in ‘de scene’. Die van onder meer de groepen Stars on 45, Limousine, Rainbow Train en The President. En hij trok dus op met mensen als Hans Vermeulen, Jaap Eggermont, Sietze Gardenier, Pim Koopman en vele anderen, van wie een deel ook weer actief was in de jingle-hoek. Of zoals iemand op internet schreef: “Typisch geval van ‘ieder kent zijn stem, maar bijna niemand kent zijn naam’…” En zo is het. Hij was ook de man die de stem van Paul McCartney deed in de Beatles-medley van Stars on 45. Zijn complete bio- en discografie staat in de MuziekencyclopedieOkkie was de mannenstem in de jingle “It’s fun with the station, It’s fun with Veronica”, HIER te horen. En alleen daarom is zijn overlijden al een bericht op Jingleweb waard. Hij heeft ook de Countdown Cafe concertagenda-tune gecomponeerd (die van na Supertramp). Volgens onze gegevens heeft Okkie ook meegezongen in jinglesessies voor de AVRO (onder leiding van Ad van Olm), de jingleset Goud voor Radio Noordzee en was hij ook de mannenstem die jingles voor Veronica inzong op ‘Girlie’ van de Peddlers.

Wereldprimeur: De Jingleweb Jingle Canon

logo Jingle Canon groen 52008.09.2014 – Vandaag presenteert het Genootschap radiojingles en -tunes (makers van deze site) met trots een bijzonder audiodocument; de Jingleweb Jingle Canon. De historie van de jingle én de radio in pakweg 50 jingles. Van de start van de radio in 1919 tot vandaag aan toe. Het is – voor zover wij weten – de eerste Jingle Canon die ooit in de wereld is gemaakt. Een beetje een wereldprimeur dus. Zeker, de Jingle Canon is niet compleet. Zo is die ook niet bedoeld. Maar het is – denken wij – wel een mooi overzicht van het wel en wee van de radiojingle, gericht op Nederland en de VS. En de lengte van 14 minuten vonden wij al lang genoeg.
You're hearing JinglewebDe Jingleweb Jingle Canon is vervaardigd speciaal voor The Imaging Days, het eerste echte jingle-event, dat vandaag en morgen (maandag 8 en dinsdag 9 september) wordt gehouden in Haarlem. Jingleweb is mediapartner van dit bijzondere evenement. Organisator Anthony Timmers van jinglebedrijf Capital of Media in Haarlem heeft ons gevraagd een bijdrage voor The Imaging Days te leveren. Hij dacht zelf aan een voordracht, ons leek een Jingle Canon ook een mooi idee. De canon is ingesproken door David Wartnaby (KLIK voor de complete tekst), de stem van Heart in Londen en ook de stem van het evenement. Veel plezier ermee!
LUISTER naar de Jingleweb Jingle Canon.
Het KRO-NCRV-programma De Ochtend op Radio 1 heeft vandaag aandacht besteed aan de canon. Luister hier naar het item, gepresenteerd door Bert Kranenbarg en Jurgen van den Berg.

NOVAZ bedient Zaanradio met jingles

Logo Novaz Media

05.09.2014 – Zaanradio startte afgelopen maandag met nieuwe vormgeving van NOVAZ. Ze kozen voor het pakket ‘Elite Radio’. Met nieuws, weer, verkeer, basic id’s, ramps en shotguns. Beluisteren kan hier.
Verder heeft NOVAZ nu ook een aparte ‘DJ Drops’ afdeling op de website. Veel Producers, DJ’s en platenlabels hebben hun eigen radioshow. NOVAZ voorziet enkele van de grootste namen uit de dance industrie inmiddels van vormgeving. De shows hebben wekelijks miljoenen luisteraars online, via sateliet radio op Sirius XM, en on air op station als SLAM!FM. De laatste toevoeging is voor de Nederlandse DJ en producer D-Wayne.
En een leuk project voor 40 UP. Dit 40 UP is een initiatief van Harry de Winter. Hij baalde ervan dat er in Amsterdam bijna nergens meer gedanst werd door 40-plussers. Inmiddels verspreidt 40 UP zich niet alleen via de feesten maar nu ook met twee eigen radiozenders: 40 UP Party en 40 UP Listen to the music. NOVAZ verzorgde de vormgeving van deze 2 stations. Volwassen, eigen, en ánders! Goed idee hoor. (bron: NOVAZ)

 

 

Brandy maakt Contact

logo Contact FM04.09.2014 – Het was een ontzettend drukke zomer voor de Brandy producers in Brussel, meldt Brandy-baas Diederik Decraene. Eén van hun producties is zo pas on air gegaan in Frankrijk. Daar is “Contact” omgedoopt in “Contact FM”. Het nieuwe management van de zender koos Brandy als imaging partner en klopte aan voor maatwerk. Het resultaat: Hit Zone. Hit Zone is het jongste op maat geproduceerde CHR-pakket van het Belgische Brandy Jingles. Het gaat om 10 basisjingles en tientallen afgeleide mixes die je meteen plaatst in het eigentijdse hitspectrum. Het pakket is sinds afgelopen maandag 1 september on air bij Contact FM (Frankrijk). Oorwormen moesten het worden. Jingles die échte jingles waren. Jingles die de luisteraars meezingen. Die stuk voor stuk mini hitjes zijn. Vriendelijk. Eigentijds. En vol energie. Luister naar het resultaat. (bron: persbericht Brandy)

De jingles van 10, van The Rocketeers

03.09.201Radio10_logo4 – The Rocketeers hebben een nieuw jinglepakket afgeleverd voor Radio 10. En het blijven opgewekte jingles, daar bij 10. Het nieuwe pakket bevat 20 hoofdjingles met tientallen uitmixen, nieuws-, weer-, verkeerbeds, commercialpingels, een totaalpakket dus. De live instrumenten die in de studio zijn opgenomen klinken precies als in producties van moderne pop nummers, zeggen ze bij The Rocketeers. Of in andere marketingwoorden: de warmte van toen en de frisheid van de muziek van nu. De jingles zijn prima! Luister maar.