20.11.2016 – “Na al het nieuws op Jingleweb over kerstjingles van ‘de grote jongens’, kan deze ‘kleine jongen’ niet achterblijven”, schrijft ons radio- en jinglemaker Jarko Meurs. En terecht. Zijn bedrijf Maestro Media heeft recent kerstjingles afgeleverd bij Radio Reindonk voor de regio Horst aan de Maas in noord Limburg. Het station selecteerde de tracks XMAS 01 t/m 04 uit The Perfect Mix voor zijn nieuwe kerstvormgeving. Met deze tracks als basis produceerde Maestro Media een pakket met in totaal 30 jingles, donuts, shotguns, acapella’s, logo’s en fiillers. Luister maar. Enneuuhh alvast Merry X-Mas. (bron: Maestro Media)
Contact FM en Brandy blijven jinglemaatjes
19.11.2016 – BRANDY Jingles in België is ook de komende jaren de vaste imagingpartner van Contact FM, het grootste onafhankelijke radiostation in Noord-Frankrijk. Dit partnership is bezegeld met GrandHits, 10 nieuwe custom made jingles. De vocal sound is de voorbije jaren op maat ontwikkeld en zorgt voor continuïteit. Maar muzikaal sluiten de jingles aan bij de jongste stromingen in de
hedendaagse pop. En een heel herkenbaar logo zorgt voor een maximale branding en functionaliteit.
Volgens Brandy zijn de creatie en productie van jingles geen obligaat nummertje voor Contact FM. Het station ziet de vormgeving van het station als een strategisch middel om zich van de collega’s te onderscheiden en luisteraars te winnen. Nicolas Pavageau, algemeen directeur bij Contact FM: “Investeren in een sterke identiteit is voor ons fundamenteel. Ik ben ervan overtuigd dat je daarvoor een kwalitatieve vormgeving nodig hebt. Wij zijn gewoon fier om met Brandy te kunnen werken!” Contact FM kiest resoluut voor muzikale vormgeving, dus geen schreeuwerige soundeffects of explosies. Luisteren? Doe dat hier. (bron: Brandy)
3FM verandert, de jingles veranderen mee
18.11.2016 – We wisten het nog niet zeker (zie bericht van afgelopen zondag), maar nu wel. Met de ombouw van NPO 3FM blijft jinglebedrijf PURE Jingles in Hilversum de vaste leverancier van vormgeving. Nu Domien Verschuuren (foto hieronder) de ochtendshow van Giel Beelen heeft overgenomen, en daarmee nieuwe vormgeving moest worden gemaakt, blijft PURE aan boord.
De promoteksten die worden meegestuurd met de bekendmaking worden steeds strakker. “NPO 3FM is brand now”, zo stelt het persbericht dat wij binnenkregen. “Hier weten ze wat er vandaag speelt, in de muziek en in jouw leven. NPO 3FM is je eigen plek. On-air, online en onderweg op je telefoon.” Kijk, dat zijn sterke liners. “De nieuwe ID’s voor NPO 3FM voelen persoonlijk, dichtbij en vol energie”, schrijven ze verder. 16 cuts die het geluid van nu ademen en de sound van het nieuwe 3FM zijn, en zo is het ook. Check hier de nieuwe jingles.
Overigens wel knap hoe de concertbezoeker op de bovenste foto al crowdsurfend én een foto maakt én een logo van NPO 3FM tussen zijn voeten weet te balanceren. Het resultaat van die foto krijgen we graag een keer toegestuurd. ;-)
Kapsalons in voormalige jinglestudios
17.11.2016 – Wat zou het toch zijn dat kapsalons zich zo enorm aangetrokken voelen tot jinglestudio’s in Dallas. We meldden eerder al dat in het eerste pand van JAM aan de 4631 Insurance Lane inmiddels het hoofdkwartier is geworden van kapsalon Song Bird. JAM zat in het pand met de blauwe deur. Maar nu is er ook een kapper gekomen in de voormalige PAMS-studio aan 4141 Office Parkway. In de penthouse suite (een nogal overdreven Amerikaanse naam voor de bovenetage) kun je nu hair-extensions laten aanbrengen en op de site van het bedrijf 24Ish salon, zie je ook een
trotse bezitter van deze haarverlenging poseren voor de witte steentjes van de oude jinglestudio. En bij Song Bird kun je ook even binnen kijken via de site, en daar staan nu potjes met smeersels op de plek waar de jinglesingers de sterren van de hemel zongen voor Veronica en de BBC en noem ze maar op. Bovendien hebben ze ook nog foto’s van een versgeschoren klant voor hun deur. Achter het bescheiden gebouwtje verrijzen inmiddels hoge appartementenflats. Dat is zeer a-typisch voor Dallas (de stad is zeer uitgestrekt, de grond relatief goedkoop), maar mensen wonen in deze wijk die in populariteit stijgt graag dichter op elkaar en zo verrijst er daadwerkelijk iets als een wijk met woonstraten.
Nog meer kerst: JAM is ook al bezig
16.11.2016 – JAM Creative in Dallas is ook al druk bezig met kerstjingles. De maatschappij stelde vroeger een prijsje beschikbaar voor de eerste klant in een kalenderjaar die kerstspul kwam bestellen, soms al in juni of juli als in de snikhete Texaanse zomer de mussen van het dak kwamen vallen. Die gouden tijden zijn voorbij. En nu zingen ze pas in november, kejje nagaan. Zie hier hoe ze een track uit Christmas Staten inzingen voor Serenade radio.