We do it for You

You make us Q

qmusic belgie18.08.2015 – Na tien lange jaren gaat radiozender Q van slogan veranderen. Al die jaren werd ‘Q is good for you’ erin gehamerd, en vanaf 31 augustus (we tellen af, tiktak tiktak) wordt dat ‘You make us Q”. Met die slogan wordt de luisteraar centraal gezet, wat fijn dat u luistert, ook namens vrouw en kinderen! Waarschijnlijk heeft Brandy de nieuwe vormgeving gemaakt (ze zijn daar zelf nogal rustig over, terwijl het nieuws overal voorbij tettert). Geen koortjes meer maar solo-uithalen, we zijn benieuwd. De luisteraar centraal, het klinkt als een geheel nieuw concept, maar dat is het allerminst. Jinglebedrijf TM Communications in Dallas ontwikkelde in de jaren zeventig maar liefst drie ‘campaigns’: You I t/m III. Slogan daar: we do it for you, onder meer gemaakt voor topstation KHJ aan de westcoast. Het is hetzelfde als met het wiel, zowel uitgevonden in Amerika, Afrika en door de Grieken (toen de pensioenleeftijd daar nog niet op 47 jaar lag). Hiernaast de reclame-uitingen van de Belgische Q (want die bestaat ook), de eigenaar is de Persgroep, die hebben ook het Laatste Nieuws als krant en die legt al wat meer uit.