14.10.2015 – Nog even nieuws over Spine jingles, het nieuwe bedrijf dat werd geïntroduceerd tijdens de Image Days. We interpreteerden ‘during the image days’ als tijdelijk, alleen tijdens de congresdagen zelf dus. Maar daarmee zaten we er dik, vies, falikant, flink en goed naast (zouden er nog meer bijvoeglijke naamwoorden bestaan?) “We hebben wel de ambitie iets langer dan een week te bestaan”, zegt Anthony Timmers, samen met Jean-Paul van Druten de grondlegger van het nieuwe bedrijf. ‘Rethinking jingles’ – dát willen ze er doen. Het jingleduo maakte de laatste jaren onder meer vormgeving voor NRJ, Radio 538, Warner Bros, MTV, Sky tot WKTU toe. Timmers legt de bedoeling uit: “De oorsprong van jingles is de afgelopen jaren steeds verder vervaagd. Met Spine brengen we de authentieke structuur weer terug,in combinatie met de sounds en productiestijlen van nu. Maar ook de werkwijze onderling is compleet veranderd. Verder creëert Spine de “Spine Backpack”, een database bestaande uit een gevarieerd en actueel aanbod van jingles. Met ons concept “rethinking jingles” zorgen we ook voor een langere levensduur van onze cuts, er is een duidelijke productie link naar de playlist – maar zal geen sound-a- likes opleveren”. En wat zegt Jean-Paul van Druten ervan? “Precies!” Op spinejingles.com is de introductie van het bedrijf te zien en te horen. Het duo belooft dat er regelmatig nieuw werk te horen zal zijn.Mooi, belofte maakt schuld.