Radio: let’s get digital, door …

Gerard Efkom in de commercial Let's get digital - kleinlogo04.09.2014 – Wie de afgelopen maanden regelmatig naar de radio heeft geluisterd, heeft de spot vaak gehoord: Let’s get digital voor de promotiecampagne voor Digital Radio+. Met de spreekstem van good-old Leo van der Goot, op muziek van een opnieuw ingezongen versie van Let’s het physical van Olivia Newton John (meer dan 10 miljoen keer bekeken op Youtube trouwens). Maar wie-o-wie zíngt die commercial? Jingleweb kan melden dat het gaat om Jenny Lane, bekend als achtergrondzangeres en ook bezig met een eigen solo carrière. De muziek is helemaal opnieuw ingespeeld. Dat is gedaan door de producers van studio REC Sound in Amsterdam. Zij hebben het nummer helemaal opnieuw samengesteld en daarbij o.a. uitgezocht welke instrumenten er destijds voor het origineel van Olivia Newton John zijn gebruikt. Tot en met het precieze merk van de toenmalige drumcomputer aan toe. Kijk, dan zijn wij ook blij. Vandaar dat de track ook dezelfde 80’s vibe heeft als het nummer van toen. Goed gelukt, wat ons betreft.
De campagne Let’s get digital is ontwikkeld in opdracht van de landelijke commerciële en publieke radiostations, ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken. Doelstelling is het Nederlandse publiek vertrouwd te maken met Digital Radio+. Er is ook een TV-versie van de commercial. De hoofdpersonen in die televisiecommercial zijn radio-DJs zoals Edwin Evers, Giel Beelen, Mattie & Wietze, Humberto Tan, Gerard Ekdom, Rick van Velthuijsen, Lex Gaarthuis, Suzanne Bosman, Ron Brandsteder en Gijs Staverman. Het mocht blijkbaar geld kosten…. Maar het resultaat mag er zijn. De audiospot kun je hier horen.
(Met dank aan Jan Willem Klein Willink en Robin Zuiderveld.)