Radio 1 krijgt (weer) nieuwe tunes

Radio 1 microfoon08.10.2013 – Het componistenduo Jeroen Kuitenbrouwer & Ward Henselmans uit Utrecht gaat de nieuwe vormgeving voor de nieuws- en informatiezender Radio 1 maken. Het is de bedoeling dat de nieuwe tunes en jingles per 1 januari 2014 on air gaan. Het bedrijf heeft een pitch gewonnen, waar 5 partijen aan hebben meegedaan. De Radio 1 vormgeving  werd sinds 25 augustus 2008 gemaakt door PURE Jingles in Hilversum. Opmerkelijk genoeg was het daarvoor ook al Jeroen Kuitenbrouwer die de hele huisstijl voor Radio 1 maakte. Die vormgeving kenmerkte zich toen door een ‘stuitereffect’, een bewerking van het beroemde tijdsein, dat zo duidelijk associaties oproept met actualiteit en nieuws. Die stuiter keert overigens in de nieuwe styling niet terug, laat Jeroen Kuitenbrouwer ons desgevraagd weten. Het bedrijf van Jeroen Kuitenbrouwer (voorheen Joostenkuitenbrouwer) heeft onlangs nog een naamsverandering ondergaan. De nieuwe naam van de onderneming is Kuitenbrouwer & Henselmans, sinds Bernhard Joosten is opgevolgd door Ward Henselmans.

Brandy jingles Radio Noord nu online

Logo Brandy klein 20005.10.2013 – Eerder konden we al melden dat Radio Noord na 34 jaar naar een nieuwe jingleproducent is overgestapt: Brandy in Brussel. De jingles zijn een resing op de pakketten Close 2 You en Close 4 You, oorspronkelijk ingezongen voor VRT Radio 2. Brandy maakte daarnaast voor Radio Noord een aantal muziekbedjes op de nieuwe logolijn van het station. Tot nu toe stonden de jingles nog niet online. Inmiddels wel. Nieuwe slogan: Altijd op Noord.

Wanneer was de 1e TV reclame ?

Syntraciet - still uit reclame 1867
STER - still uit beginleader 196703.10.2013
– Vooruit dan: een uitstapje naar de wereld van de reclame, want die sector is ons ook lief. Weet jij nog wanneer het eerste reclameblok op TV werd uitgezonden? Dat was op maandag 2 januari 1967. En weet je dan ook nog wat de eerste commercial in dat blok was? Opvallend genoeg was dat voor De Krant. Toch gauw de ’tegenpartij’, die met lede ogen moest toezien dat een deel van de grote stroom reclameguldens nu ook naar de TV zou gaan. Wat ook gebeurde, trouwens. Hoewel in slechte kwaliteit,  is het hele eerste reclameblok (lengte 3:10) te zien op Youtube. Met in volgorde van opkomst de volgende – moedige  – adverteerders: De krant (..kunt u niet missen, geen dag), Gero (bestek), Kwatta (met Ramses Shaffy), Jumbo spellen, Eyssen Kaas uit Alkmaar, Zenith horloges, en Syntraciet kolen.