Nieuwe ‘look’ van Nederland 3: de kijker binden

14.04.2010 – Joosten & Kuitenbrouwer en het Engelse beeldbedrijf Red Bee zijn vanaf vrijdag 16 april verantwoordelijk voor het nieuwe gezicht en nieuwe geluid van TV-zender Nederland 3. Ze wonnen de ‘pitch’ voor de opdracht. Door de Europese aanbesteding gooien dus ook buitenlandse bedrijven steeds hogere ogen. Alles moet anders bij ‘3’, om de doelgroep (mannen en vrouwen tussen 20 en 49) nog meer aan de zender te binden. Zowel de vormgeving voor promotie als de STER-leaders zijn aangepast op de ‘belevingswereld” van de kijkers. Die mogen niet te jong en niet te oud zijn. De kijker zelf staat centraal. Die houdt in de promo-filmpjes een logootje in de hand en de kijker wordt als vanzelf een thema binnengetrokken, zoals net- en promotiemanager Jeroen Kramer toelicht. De thema’s zijn: media, reizen, muziek, humor, uitgaan, Europees voetbal en de meer levensbeschouwelijke kanten van het leven.